Stvari se zaista čudno odvijaju ovih dana, zar ne? Dok mnogi još uvek obrađuje informacije o tome šta se to desilo u proteklih mesec-dva i kako je sve to moguće, stigla je „nova normalnost“. Posle nedelju dana, kao da je ona počela da isparava. Izgleda da je niko ne želi. Svi žele samo normalnost, preko toga je suviše.

Bila nova ili ne, u ovoj sadašnjoj normalnosti, prethodni period je nesumnjivo uticao na svakog pojedinačno, naše porodice, svakodnevni život i naravno naš posao.

Ono što je već stiglo ili nam u najskorije vreme sledi jeste da potražimo u našem poslu odgovor na pitanje koje postavlja ceo poslovni svet: „Šta ćemo dalje?“ U nastavku, predložićemo nekoliko poteza koje bi svaka poslovna organizacija trebalo da uradi.

1. Pokažite kupcima da vam je stalo

S obirom da smo u novim izazovima s kojima se niko do sada nije susretao, vreme je da pokažete svojim kupcima da vam je zaista stalo do njih. To znači donošenje odluka u skladu sa interesima kupaca i izbegavanje nespretnih grešaka koje mogu dugoročno da vam nanesu štetu.

Najpre, ne treba se praviti kao da se ništa nije desilo: „Hej kupci, mi otvorili, nastavite da kupujete tamo gde ste stali!“. Poruka kojom pozivamo kupce nazad treba da bude sa empatijom, ali bez patetike i sa optimizmom. Ovo je prilika da se približite kupcima tako što ćete im biti podrška. Možda će fizička distanca biti veća, ali svi smo pre svega ljudi i svi smo istinski bili ili smo još uvek zabrinuti za sebe, svoju porodicu i prijatelje, svoje zaposlene i posao.

Pokažite kupcima da poruka koju im šaljete nisu samo reči. Sprovedite dela ali ona koja su im potrebna, nagradite ih, dajte im popust, specijalne akcije. Šta konkretno? Svaki biznis je za sebe. Najpre treba da istražite i saznate šta vaši kupci žele i koliko su se promenili njihovi stavovi i razmišljanja.

2. Saznajte kako kupci sada razmišljaju

Razumevanje percepcija kupaca je ključna šansa za svaku poslovnu organizaciju kako bi efikasnije upravljala iskustvom svojih kupaca. Danas se više nego ikada ove informacije mogu pokazati presudnim za vaše poslovanje.

To znači da aktivno osluškujete razmišljanja vaših kupaca i pratite promene. Povratne informacije od kupaca pružiće vam mogućnost da razumete njihova sadašnja očekivanja i da donosite odluke na osnovu toga. Treba razumeti da u kriznim vremenima kao što su ova, potrebe kupaca mogu brzo da se promene.

Drugim rečima, ono što je bilo pre par meseci, možda više ne važi.

3. Unapredite odnos sa kupcima

Unapređivati odnose sa kupcima ne znači uvek više im prodati. U poslovnim organizacijama kojima je kupac u centru pažnje, to takođe znači da se treba približiti kupcima van ponuda i prodaje.

U zavisnosti od uticaja korona perioda na vaše kupce i poslovanje, sada imate priliku da izgradite jače odnose s njima kroz nove aktivnosti, komunikaciju i na kraju – ponude. Oprostite im neki manji dug ako ste u mogućnosti. To će vam pamtiti zauvek i vratiti vam kroz buduću lojalnost i profit.

S druge strane, oni koji su u prethodnom periodu insistirali na svemu prema kupcima kao da se ništa nije dešavalo, rizikovali su mnogo da im se to vrati sada kao bumerang. Taj „loš profit“ verovatno sada čeka da pokaže svoje loše lice.

Iako se sad čini kao da smo završili sa koronom, ko može da tvrdi da je to gotovo? Realnost je da niko od nas ne zna šta će doneti bliža budućnost, čak i kada delimo zajedničke nade za relativno brz, bezbolan povratak na normalno stanje u narednih nekoliko meseci. Ali postoji nekoliko stvari na koje možemo da računamo:

  • Kupci su pozitivno upamtili one kompanije koje su radile prave stvari i koje su gradile i razvijale odnos s njima i u lošim vremenima.
  • Kupci će upamtiti, verovatno još bolje, i one kompanije koje su jurile za kratkoročnim profitima u suprotnosti sa interesima svojih kupaca.

Ovaj sajt koristi kolačiće u cilju obezbeđivanja najboljeg korisničkog iskustva u skaldu sa politikom privatnosti.