Stres na radnom mestu, kao jedan od glavnih krivaca niske produktivnosti zaposlenih, svake godine košta kompanije milione evra. Dok je još pandemija sa nama, posebno je važno da slušate i čujete svoje zaposlene. Ako razumete kako se osećaju, možete prilagoditi svoj pristup tako da smanjite njihov stres.
U narednom tekstu upoznaćete se sa glavnim uzrocima stresa na poslu, a posledično i nižom produktivnošću.
1. (Ne)poverenje u menadžment
Istraživanja pokazuju da je nedostatak poverenja u rukovodioce kompanije glavni faktor u nezadovoljstvu zaposlenih. Nekoliko konkretnih razloga zbog kojih zaposleni nemaju poverenja u svoje rukovodstvo su:
- Neadekvatne promene u upravljačkom vrhu. Studija Right Management/Manpower otkrila je da 94% zaposlenih koji su izjavili da organizacione promene nisu dobro vođene imaju nizak nivo angažovanosti. U poređenju sa tim, Right Management je otkrio da se ta stopa niske angažovanosti smanjila na 40% među zaposlenima koji su ocenili da je neka promena dobro rešena.
- Ljudi se ne posmatraju kao ličnosti. Zaposleni treba da se vide međusobno kao kompletne ličnosti čiji je važan deo i poslovna strana. Uspostavljanje odnosa koji se ne svode samo na strogu poslovnu stranu, vode ka većoj angažovanosti.
2. Svrha, značenje i povezanost sa vizijom organizacije
- Kada su vaši zaposleni otuđeni od konačnog uticaja koji njihov rad ima na razvoj kompanije, nedovoljno su motivisani da ulože napor. S druge strane, kada zaposleni mogu da vide kako njihovo utrošeno radno vreme menja kompaniju, poboljšava život kupaca ili na neki drugi način pravi razliku, veća je verovatnoća da će uložiti više resursa u svoj posao. Na nivou cele kompanije, angažovanost zaposlenih gotovo je nemoguće podstaći bez rukovodstva koje je prethodno prepoznalo osnovnu misiju organizacije.
3. Prilike za razvoj ili unapređenje
- U mnogim studijama glavni razlog zbog kojeg su zaposleni izjavili da su napustili kompaniju bio je „Nemam mogućnosti da se razvijam i napredujem“. Zaposleni žele da ostanu na poslu koji će im omogućiti da i dalje napreduju kao pojedinci.
- Druge oblasti za koje zaposleni često kažu da bi im povećali zadovoljstvo su razvoj karijere i obuka, kao i više mogućnosti da rade ono što najbolje znaju. Ohrabrite i osnažite svoje zaposlene da nastave da uče i napreduju, omogućite im da rade ono u čemu su dobri, a oni će vas nagraditi većim angažovanjem.
Prateći iskustvo zaposlenih Employee Experience, možete naučiti kako čak i male promene u radnom okruženju mogu pomoći zaposlenima da savladaju stres, što će vaši ljudi u ovo neizvesno vreme izuzetno ceniti.
Jelena Račić – BDM