Niko nije mogao da predvidi turbulentne događaje 2020. godine i uticaj koji je novonastala zdravstvena i ekonomska kriza kao posledica virusa COVID-19, ostavila na sve ljude.

Tekuća godina takođe ide “toplo-hladno”, a HR profesionalci brinu za angažovanost zaposlenih, radne odnose i zadovoljstvo poslom. Kako se menja svet, menja se i stanje na tržištu rada i način funkcionisanja, menjaju se i ljudi, prilagođavaju se novonastalim situacijama, a zajedno sa njima i njihova angažovanost na poslu.

Kakve promene će se zadržati, a koje će nestati u Employee Experience (EX) post-COVID svetu?

Pročitajte predviđanja vodećih svetskih HR konsultanata i saznajte kako se već sada možete pripremiti za budućnost.

1. Poslovni trendovi koje rukovodioci ljudskih resursa ne smeju zanemariti u 2021. godini

Brajan Krop, Gartner

  • Više kompanija će zauzeti direktniji stav o društvenim i političkim pitanjima.Gartnerova anketa otkrila je da se broj zaposlenih koji su smatrani visoko angažovanim povećao sa 40% na 60% kada je njihova organizacija postupala po savremenim socijalnim pitanjima i kada se kulturne vrednosti poklapaju sa njihovim.
  • Novi propisi ograničiće praćenje zaposlenih. Tokom pandemije, veliki broj kompanija prvi put je kupilo novu tehnologiju za pasivno praćenje i nadgledanje svojih zaposlenih. 2021. godine pojaviće se novi propisi na državnom i lokalnom nivou koji će početi postavljati ograničenja onome što poslodavci mogu da prate o svojim zaposlenima.
  • Poslodavci će sve više „unajmljivati“ talente kako bi popunili potrebu za određenim veštinama. Broj veština koje poslodavci traže drastično je porastao. Mnoge organizacije će ugovoriti zapošljavanje ili proširiti svoje partnerstvo sa organizacijama kako bi „unajmile“ zaposlene na kratak vremenski period da bi zadovoljile potrebe za obavljenjem nekog posla.
  • Fleksibilnost će se promeniti sa lokacije na vreme. Organizacije koje zaposlenima nude fleksibilnost kada, gde i koliko rade, primećuju da 55% radne snage ostvaruje visoke performanse. Očekujemo da će se u 2021. godini povećati broj novih radnih mesta na kojima će se zaposleni meriti prema njihovoj uspešnosti, dakle fokus će biti na skup rezultata koje treba postići, bez obzira na to koliko im je vremena potrebno da postignu te rezultate.

2. Fokus je na dobrobiti zaposlenih

Demjan Kene, Ambassify

2021. godine organizacije moraju svesno da se potrude da dobrobit i zdravlje zaposlenih postave u središte svog fokusa. To ne znači da menadžeri treba da postanu terapeuti. To znači da treba uložiti organizacijski napor da bi se normalizovalo „ne biti u redu“ i normalizovalo traženje pomoći. Evo kako se to može učiniti:

  • Programi pomoći zaposlenima. Ukoliko Vaša kompanija nema svoj program pomoći zaposlenima, možda je sada pravi trenutak da razmislite o opciji uvođenja ovog vida podrške, kao jednu od beneficija zaposlenih.
  • Podstaknite zaposlene da se povežu. Osmislite aktivnosti (na mreži i van nje) koje će ljudima pomoći da otkriju zajednička interesovanja i povećaju verovatnoću da se povežu na dubljem nivou. Na primer, organizujte grupne pozive u okviru odeljenja za međusobne odseke i pomešajte timove; organizujte virtuelne odlaske na kafu ili jednostavno virtuelne sastanke na kojima će zaposleni imati priliku da govore o svojim mislima i osećanjima u vezi sa trenutnom situacijom.
  • Neka lideri probiju barijeru. Kada lideri postanu ranjivi pred svojim zaposlenima, to može imati ogroman uticaj na to kako se u organizaciji govori o mentalnom zdravlju. Nađite šampiona za mentalno zdravlje u svom liderskom timu koji se ne plaši da podeli svoje iskustvo kao i da istakne dostupne resurse kompanije.

3. Rad od kuće, automatizacija i HR tehnologija

Dejvid Džonson, Forrester

U martu 2020. godine, prvi put ikada, ogroman broj zaposlenih skliznuo je iz svojih kreveta, dohvatio šolju kafe i u nekoliko koraka prošetao do svoje improvizovane kućne kancelarije da započne radni dan. Danas se čini da je inovacija rada od kuće ušetala u svakodnevnicu svakog zaposlenog kako bi tu i ostala, sada, skoro godinu dana kasnije.

  • Predviđa se porast takozvanog „hibridnog rada“. Naime, ljudi će imati mogućnost da podele vreme između kuće i fizičkog radnog prostora u zavisnosti od zahteva bilo kog dana, što će, u interakciji sa svakodnevnim povratnim informacijama od svojih nadređenih, dovesti do veće produktivnosti i efikasnosti u radu.
  • Kompanije će usredsrediti svoje napore ka automatizaciji i pomoći udaljenim zaposlenima da budu efikasniji, pri čemu će svaki četvrti informatičar dobiti pomoć softverskih botova – automatizovane robotske procese, dok će neki radnici na frontu/terenu dobiti pomoć od fizičkih robota. Čelnici ljudskih resursa dobiće podršku boljih alata za analizu podataka o radnoj snazi i delovanje na njih, istovremeno osiguravajući zdravlje i dobrobit zaposlenih.

Za kraj, važno je znati da ne postoji jedinstveno rešenje za sve ljude i da ćete morati da pronađete ono što odgovara Vašoj organizaciji i zaposlenima u njoj. Nivoi angažovanosti zaposlenih će i dalje varirati i samo one kompanije koje se dobro pripreme imaju šanse da se izbore i suoče sa padovima produktivnosti i niskom motivacijom radne snage.

Jelena Račić – BDM

Ovaj sajt koristi kolačiće u cilju obezbeđivanja najboljeg korisničkog iskustva u skaldu sa politikom privatnosti.