Da li znate nivo angažovanosti zaposlenih u vašoj kompaniji?
Mnogi angažovani zaposleni su oni koji su sačuvali svoje kompanije od sunovrata koji je mnogima zapretio u doba pandemije.

Međutim, dok angažovani zaposleni vuku na jednu stranu, onu drugi, neangažovani to rade na drugu – isti pravac različit smer, kao navlačenje konopca.

Zato su merenje njihove angažovanosti i praćenje promena tokom vremena, alati neophodni svakom HR menadžeru u predviđanju na koju stranu ide sredina tog konopca i šta treba da se uradi da ona što više ode na stranu angažovanosti.

Šta je angažovanost zaposlenih?

Kompanije često misle da se angažovanje zaposlenih odnosi samo na zadovoljstvo i sreću, ali priča ide mnogo dublje. Angažovanost zaposlenih uključuje želju zaposlenih da se aktivno bave svojim poslom, budu proaktivni u pogledu svog rasporeda i pozitivni prema tome gde kompanija ide i kako se ponašaju prema svojim zaposlenima.

Prema istraživanju američkog Gallup-a, samo za 36% radnika može se reći da je zaista angažovano na svojim poslovima. To znači da su preostalih 50% nisko angažovani, a čak 14% ostvaruju veoma nisko angažovanje. Oni kategorišu radnike kao angažovane, neangažovane i aktivno isključene/neangažovane.

  • Angažovani: Zaposleni su visoko uključeni i priklonjeni svom posluu i radnom mestu. Oni pokreću nove ideje i inovacije i guraju organizaciju napred.
  • Neangažovani: Oni su nepovezani sa svojim poslom i kompanijom. Budući da njihove potrebe za angažmanom nisu u potpunosti zadovoljene, u svoj posao ulažu vreme – ali ne i energiju ili strast.
  • Aktivno isključeni: Zaposleni nisu samo nezadovoljni na poslu, oni su ogorčeni što njihove potrebe nisu zadovoljene i aktivno su udubljeni u svoje nezadovoljstvo. Svakog dana ovi radnici potencijalno podrivaju ono što postižu njihovi angažovani saradnici.

Koji su benefiti angažovanja zaposlenih?

  • Kompanije sa visokim i održivim nivoom angažovanosti imaju tendenciju da ostvaruju operativne marže i do tri puta veće od kompanija sa niskim ili neodrživim nivoom angažovanosti.
  • Studije pokazuju da su preduzeća sa najvišim nivoom angažovanosti zaposlenih 22% profitabilnija od onih sa niskim nivoom.
  • Poznato je da organizacije sa angažovanim zaposlenima iznad proseka premašuju finansijske performanse svojih konkurenata za 73%

Šteta od neangažovanosti i rešenja

  1. Direktni troškovi za poslodavce

Gallup je procenio da nizak nivo angažovanosti košta ukupnu američku ekonomiju čak 350 milijardi dolara svake godine. To je zapanjujući broj i za tako razvijenu ekonomiju, ali zabrinjavajuć i za sve ostale, jer neangažovanost zaposlenih je globalna tema svuda i sa pandemijom i bez nje.

Konkretni troškovi koji doprinose tim brojevima razlikuju se u zavisnosti od kompanije, ali nekoliko troškova koji su uglavnom povezani sa niskom angažovanosti zaposlenih uključuju:

  • Neangažovani zaposleni uzimaju više bolovanja i češće kasne.
  • Neangažovani zaposlenici podrivaju odličan posao koji obavljaju njihove angažovanije kolege. Stalno prigovaranje je uobičajena karakteristika zaposlenih koji nisu angažovani.
  • Prema Gallup, smanjena produktivnost svakog zaposlenog košta poslodavca od 3.400 do 10.000 dolara.
  • Propušteni rokovi i loši prodajni rezultati su uobičajene karakteristike zaposlenih koji nisu angažovani.
  • Žalbe kupaca često se povećavaju sa nivoom neangažovanosti zaposlenih. Oni stvaraju nezadovoljne kupce, jer frustrirani radnici šire svoju negativnost a kupci je osećaju.
  1. Niska angažovanost zaposlenih i loš učinak kompanije

Ovaj problem doprinosi i neadekvatnim performansama kompanije. Desetine korelacionih studija upoređivale su stope angažovanosti zaposlenih u kompanijama i nivoe poslovnih performansi.

Istraživanje People Metrics pokazalo je da:

  • Visoko profitabilne kompanije imaju 50% više angažovanih zaposlenih u odnosu na neprofitabilne kompanije.
  • Timovi sa visokim nivoom angažovanosti prodaju preko 20% više od timova sa niskom angažovanošću.

Jelena Račić – BDM

Категорије: Ljudski resursi

Ovaj sajt koristi kolačiće u cilju obezbeđivanja najboljeg korisničkog iskustva u skaldu sa politikom privatnosti.