woman holding magnetic card

Šta je Customer Experience (CX)?

Customer Experience (CX) predstavlja upravljanje korisničkim iskustvom putem sistematskog praćenja i reagovanja na mišljenja i očekivanja korisnika.

Cilj je povećanje korisničke lojalnosti, što direktno vodi ka:

  • Većem zadržavanju korisnika
  • Rastu mogućnosti za up-selling i cross-selling
  • Povećanju broja preporuka
  • Rastu prihoda i dugoročnoj održivosti poslovanja

Investicija u kvalitetno korisničko iskustvo danas je ključna prednost na tržištu.

Šta je Net Promoter Score® i kako je nastao?

Net Promoter Score® (NPS) je osnovna CX metrika koja meri lojalnost kupaca na osnovu odgovora na jedno jednostavno pitanje:

„Koliko je verovatno da biste preporučili našu kompaniju prijatelju ili kolegi?“

Na osnovu odgovora, korisnici se dele na:

  • PROMOTERE (lojalni, oduševljeni korisnici)
  • PASIVNE (zadovoljni, ali ranjivi korisnici)
  • OGOVARAČE (nezadovoljni korisnici)

Poreklo NPS-a:

Razvijen od strane Bain & Co i Fred Rajhelda, NPS je nastao kao odgovor na sve manju pouzdanost tradicionalnih anketa i potrebu za bržim i efikasnijim merenjem korisničkog zadovoljstva, uz direktnu povezanost sa rastom prihoda.

Prednosti primene Customer Experience programa

Primena CX programa donosi višestruke koristi za vašu organizaciju:

  • Brza identifikacija nezadovoljnih korisnika (Ogovarača)
  • Aktivno rešavanje problema i pretvaranje nezadovoljnih u zadovoljne
  • Podsticanje lojalnih korisnika (Promotera) da šire pozitivna iskustva
  • Povećanje baze lojalnih korisnika
  • Povećanje mogućnosti za dodatnu prodaju (Cross selling i Up selling)
  • Precizno prognoziranje finansijskih rezultata kroz praćenje CX metrika

CX program je strateško oruđe za unapređenje korisničkog odnosa i stvaranje konkurentske prednosti.

Softverska platforma Adverto CX by Zonka

Adverto CX by Zonka je moderna Customer Experience platforma koja omogućava:

  • Kreiranje brendiranih anketa u skladu sa vizuelnim identitetom vaše kompanije
  • Prikupljanje podataka sa svih ključnih tačaka korisničkog puta
  • Praćenje i analizu podataka putem naprednih AI analitika
  • Efikasno zatvaranje feedback petlje – povećanje broja Promotera i rešavanje problema
  • Jedinstveno mesto za upravljanje korisničkim iskustvom

Uz Adverto CX by Zonka, vaša kompanija dobija moćan alat za unapređenje zadovoljstva, lojalnosti i ukupne poslovne uspešnosti.

Kako funkcioniše kompletan Customer Experience proces?

Naš standardizovani CX proces obuhvata 4 ključna koraka:

  1. Priprema – Definisanje ciljeva, izrada anketnih pitanja, podešavanje softverske platforme
  2. Anketiranje – Distribucija anketa i prikupljanje odgovora korisnika
  3. Izveštavanje – Automatska obrada podataka, kreiranje detaljnih izveštaja i analitičkih prikaza
  4. Zaokruživanje procesa (Closing the Loop) – Preduzimanje aktivnosti prema korisnicima na osnovu NPS segmentacije

Online dashboard klijentima omogućava stalni uvid u stanje projekta, uz automatsko ažuriranje podataka i filtrirane preglede.

Celovita podrška za Customer Experience inicijative

Adverto Metrics nudi potpunu podršku u svim fazama CX programa:

  • Savetovanje i obuka za internu organizaciju CX aktivnosti
  • Mapiranje korisničkog putovanja (Customer Journey Mapping) za bolje razumevanje ključnih tačaka
  • Strategije za rad sa svim segmentima korisnika – Promoterima, Pasivnim i Ogovaračima
  • Aktivno zatvaranje slučajeva i rešavanje nezadovoljstva
  • Kreiranje akcionalnih preporuka za kontinuirano poboljšanje

Ne ostavljamo vas na pola puta – sa nama ostvarujete merljive rezultate i stvarate kulturu orijentisanu ka korisnicima.

gray computer monitor

Ovaj sajt koristi kolačiće u cilju obezbeđivanja najboljeg korisničkog iskustva u skaldu sa politikom privatnosti.