cx1

Šta je Customer Experience (CX)?

CustomerExperience (CX) označava upravljanje korisničkim iskustvom tako što kompanije uvode praksu praćenja i reagovanja na korisničke stavove i mišljenja kako bi se išlo u susret njihovim očekivanjima i time povećala njihova lojalnost.

…a veća lojalnost korisnika znači i njihovo veće zadržavanje, više mogućnosti za up-selling i cross-selling prodaju, kao i više preporuka. Sve se to pretvara u veći prihod za vašu kompaniju.

cxxn

Šta je Net Promoter Score®?

Net Promoter Score (NPS) je osnovnametrika koja se koristi u Customer experience. NPS merilojalnostkupaca određene kompanije.

Merenje doživljaja korisnika zasniva se na jednom jednostavnom pitanju:

Koliko je verovatno da biste preporučili kompaniju Xprijateljima ili kolegama?

Na osnovu odgovora, korisnici se svrstavaju u jednu od 3 grupe:

  • PROMOTERS (promoteri) lojalni i entuzijastični kupci
  • PASSIVES (pasivni) – zadovoljni uslugom ali ne toliko da budu promoteri
  • DETRACTORS (ogovarači) – nisu zadovoljni, neće ponovo doći da kupuju i mogu uticati na druge kupce da ne kupuju kod vas ili da pređu kod konkurencije

® Net Promoter Score is a registered trademark of Fred Reichheld, Satmetrix, and Bain & Co

cxx2

Kako je nastao Net Promoter Score?

Net Promoter Score (NPS) su osmislili konsultanti iz Bain & Co početkom 2000. godine, a posebno je zaslužan Fred Rajheld koji je uočio sve veća ograničenja tradicionalnog pristupa anketiranju korisnika. Rezultati su postajali sve skromniji i nepouzdaniji uz složen, skup, dugotrajan i radno naporan proces. Dodatno, odziv ispitanika je postajao sve niži. Okupio se tim konsultanata da reši narastajući problem skraćivanjem ankete na jedno ključno pitanje koje bi dalo sličnu količinu zaključaka kao i dugačke ankete, a čiji rezultat bi mogao da predviđa rast prihoda kompanija. U radu objavljenom u Harvard Business Review 2003. „Jedan broj koji je potrebno da se poveća“, sumiraju se nalazi i otkriva do tada nepoznato istraživačko pitanje: “Koliko je verovatno da ćete preporučiti našu kompaniju/proizvod/uslugu prijatelju ili kolegi?
cx4

Koristi od Customer Experience programa

cxnps

Ostale Customer Experience (CX) metrike

NPS rezultat je broj koji omogućava da se prati lojalnost korisnika, ali NPS broj sam po sebi ne znači mnogo. Zato je od ključnog značaja razumeti šta najviše utiče na vaš NPS rezultat. Pored toga koliko je korisnik spreman da vašu kompaniju preporuči, prikupljanje dodatnih podataka CX metrikama:

  • CSAT (Customer Satisfaction) – zadovoljstvo kupaca
  • CES (Customer Effort Score) – jednostavnost rešavanja zahteva kupca
omogućava da se ove metrike dovedu u vezu NPS rezultatom.
Analizom odnosa ovih metrika, može se otkriti šta su najveći pokretači vašeg NPS-a, odnosno lojalnosti vaših korisnika ili kupaca.
cx6

Zaokruživanje Customer Experience procesa

Kruna celog CX programa jeste zaokruživanje procesa (closing the loop) sa korisnicima.
  • PROMOTERIHvala vam Istraživanja pokazuju da Promoteri mogu da čine 80%-90% svih preporuka! Osigurajte da oni znaju da vi cenite njihovu lojalnost.
  • PASIVNINekabudunavašoj strani
  • Pasivni mogu da deluju zadovoljni, ali oni mogu lako da napuste vašu kompaniju i odu kod konkurencije. Podstaknite ih da vam postanu privrženiji.
  • OGOVARAČIPretvorite ih u Promotere
  • Ogovarači su aktivno nezadovoljni korisnici koji mogu da vas „preskoče“ u budućnosti i nagovore druge da to čine. Na sreću i oni mogu da promene mišljenje. Razumite njihovo nezadovoljstvo i rešite njihov problem.
    Customer Experience sa Adverto Metrics

    Ovaj sajt koristi kolačiće u cilju obezbeđivanja najboljeg korisničkog iskustva u skaldu sa politikom privatnosti.