Šta je Customer Experience (CX)?
Customer Experience (CX) označava upravljanje korisničkim iskustvom tako što kompanije uvode praksu praćenja i reagovanja na korisničke stavove i mišljenja kako bi se išlo u susret njihovim očekivanjima i time povećala njihova lojalnost.
…a veća lojalnost korisnika znači i njihovo veće zadržavanje, više mogućnosti za up-selling i cross-selling prodaju, kao i više preporuka. Sve se to pretvara u veći prihod za vašu kompaniju.
Šta je Net Promoter Score®?
Net Promoter Score (NPS) je osnovna metrika koja se koristi u Customer experience. NPS meri lojalnost kupaca određene kompanije.
Merenje doživljaja korisnika zasniva se na jednom jednostavnom pitanju:
Koliko je verovatno da biste preporučili kompaniju X prijateljima ili kolegama?
Na osnovu odgovora, korisnici se svrstavaju u jednu od 3 grupe:
- PROMOTERS (promoteri) – lojalni i entuzijastični kupci
- PASSIVES (pasivni) – zadovoljni uslugom ali ne toliko da budu promoteri
- DETRACTORS (ogovarači) – nisu zadovoljni, neće ponovo doći da kupuju i mogu uticati na druge kupce da ne kupuju kod vas ili da pređu kod konkurencije
® Net Promoter Score is a registered trademark of Fred Reichheld, Satmetrix, and Bain & Co
Kako je nastao Net Promoter Score?
Koristi od Customer Experience programa
- Brzo identifikovanje nezadovoljnih korisnika (tzv. Ogovarača) pre nego što počnu da šire loš glas
- Sprovođenje aktivnosti na rešavanju problema i pretvaranju nezadovoljnih u zadovoljne korisnike
- Identifikovanje zadovoljnih i lojalnih korisnika (tzv. Promotera) i omogućavanje da iskažu svoje zadovoljstvo putem preporuka
- Uvećanje baze lojalnih korisnika (Promotera)
- Veće zadržavanje korisnika kod Vas, veće mogućnosti za Cross selling i Up selling
- Statističko prognoziranje finansijske uspešnosti pretvaranja Ogovarača i Pasivnih korisnika u Promotere
Ostale Customer Experience (CX) metrike
- CSAT (Customer Satisfaction) – zadovoljstvo kupaca
- CES (Customer Effort Score) – jednostavnost rešavanja zahteva kupca
Analizom odnosa ovih metrika, može se otkriti šta su najveći pokretači vašeg NPS-a, odnosno lojalnosti vaših korisnika ili kupaca.
Zaokruživanje Customer Experience procesa
Customer Experience sa Adverto Metrics
- Uspešan CX program
- Izveštavanje i softver
- Ceo proces u 4 koraka
- Celovita CX podrška