Tekuća godina nikako da stigne do onog „dugo očekivano“. Da li će i kada da se završi ova toplo-hladno igra, odnosno igranka? Svi smo već i više nego umorni i nikome nije više do igranke. Vreme je za fajront, da se svi lepo naspavamo, odmorimo i probudimo kao nekad.
U međuvremenu, tržište „ne zna gde udara“, a vodeći svetski konsultanti pokušavaju da prokljuve šta nas očekuje tokom 2021. godine. Neka od predviđanja idu toliko daleko da deluje kao da će tehnologija konačno poludeti, kao i kupci s njom tako što će postati realno rečeno – roboti, a njima će upravljati liderske kompanije u pružanju korisničkog iskustva (CX) kupcima.
Ne, ne želimo da vas plašimo, već da među sledećim predviđanjima pronađete vama i vašoj organizaciji zanimljive ideje za susret sa uspešnom poslovnom budućnošću i razmislite o pokretanju nekih novih stvari.
5 predviđanja kako će se CX menjati u 2021
Tara Sporer, CustomerThink
- Brendovi će usluživati kupce putem kanala koji su im najdraži. Pre nego što uložite u tehnologiju za podršku kupcima, uverite se da žele kupovinu putem tog kanala.
- Kompanije koje su Customer Experience (CX) lideri vidiće međusobnu borbu za kupce pre nego što se promene ustale. Iskustvo samoposluživanja koje omogućava kupcima da sami sebi pomognu biće i najbrži način za postizanje lojalnosti brendu.
- Kupci će sami sebi znatno češće pomagati. Proaktivni komunikacioni pristup povećaće vašu prodaju i smanjiti broj kupaca kojima ste potrebni za pomoć.
- Strategije kretanja kontakata kupaca sa vama evoluiraće u strategije upravljanja kupcima. Identifikujte tačke usporenja tokom korisničkog putovanja (eng. Customer Journey) i mapirajte ih u efikasne korake jednostavne za kupce.
- Analiza velikih podataka iz kontakt centra otkriće dragocene uvide. Objedinjena tekstualna analiza podataka o ćaskanju, e-pošti i ostalom komunikacijom kupaca sa kontakt centrom, može vam pomoći da u realnom vremenu identifikujete tačke usporenja korisničkog putovanja. Analiza velikih količina podataka pomoći će vam da kupcima pružite još bolje proizvode i usluge.
Top 7 CX trendova za finansijski sektor 2021
Džim Marous, The Financial Brand
Kada su se za Izveštaj o digitalnom bankarstvu globalno upitale finansijske institucije o njihovim glavnim strateškim prioritetima u 2021. godini, poboljšanje korisničkog iskustva bilo je na drugom mestu nakon fokusiranja na digitalnu transformaciju.
- Pravilo brzine i jednostavnosti. Kupci više neće zasnivati svoje doživljavanje iskustva samo na osnovu cene, proizvoda ili pogodnosti. Umesto toga, očekivanja će se zasnivati na digitalnoj brzini, jednostavnosti i kontekstu.
- Podrazumevana jednoobraznost kanala. Potrošači će više nego ikada očekivati dosledno iskustvo na svim kanalima i platformama u realnom vremenu.
- Dizajn je važan. Potrošači će u milisekundama na osnovu samog dizajna doneti odluku da li im veb lokacija ili aplikacija za mobilne uređaje odgovaraju.
- Potrebna je proaktivna personalizacija. Važnost personalizacije i proaktivnih preporuka znatno se povećala kako su se potrošači navikli na iskustva kompanija sa digitalnom tehnologijom poput Amazona, Netflix-a, Google-a i brojnih novih finansijsko tehnoloških kompanija.
- Značaj održivosti raste. Potrošači će proširiti svoju procenu iskustva sa finansijskim institucijama tako da uključuju socijalne komponente kao što su ulaganje u zajednicu, rodnu i rasnu jednakost i druga pitanja održivosti.
- Tehnologija kao pokretač. Iako potrošači žele uticaj onoga što napredna digitalna tehnologija može da pruži, oni pre svega žele da stvari funkcionišu bez usporavanja i prepreka.
- Nestrpljenje kupaca raste. Uticaj lošeg korisničkog iskustva biće brži i direktniji nego ikad, ali i često neotkriven u početku.
CX trendovi za poneti u 2021.
Rui Silvestre, Marketing Mag
Kupci će i dalje tražiti brendove za personalizovane interakcije i platforme za uklanjanje društvenih barijera u 2021. i nakon toga. CX zasnovan na pružanju relativnih iskustava i povezivanja nastaviće da raste dugo nakon što nestanu ograničenja i strepnje oko kontakta licem u lice i putovanja. (Riky Čanana, Menadžer prodaje ANZ, Twitch)
Očekujem da ću videti ubrzanje usluga zasnovanih na glasovnim komandama i korisničkih iskustava 2021. Govorimo tri puta brže nego što kucamo, a korišćenje glasa omogućava potrošačima da obavljaju više zadataka. U svetu u kojem se sve ubrzava, a potrošači imaju manje vremena, obavljanje nečega glasom im donosi prednosti. (Robert Švarc, Direktor ANZ, Enterprise, Nuance Communications)
COVID-19 je uzrokovao prelomnu tačku za usvajanje glasovne tehnologije. Pandemija ne samo da nas je više upoznala sa nehigijenskim površinama, uključujući i ekrane osetljive na dodir, već je podstakla i ponovnu zainteresovanost za interakciju glasom kao rezultat višemesečne socijalne izolacije. Budućnost korisničkog iskustva vodi čovek, a glasovna tehnologija predstavlja priliku kompanijama da to prihvate. Oni koji to dobro rade imaju potencijal da suštinski promene odnos brenda i potrošača. (Meniš Bal, AVP, Centre for the Future of Work, APAC, Cognizant)
Prilagođavanje korisničkog putovanja nikada nije bilo presudnije za marketinški uspeh, pri čemu trgovci moraju biti okretni i staviti podatke u središte svega što rade, od stvaranja personalizovanih iskustava za svakog kupca do optimizacije uticaja svake investicije u kampanju. Sa pristupom podacima o njihovim performansama u realnom vremenu, kompanije mogu da nauče kako da se optimizuju za najnovije trendove upravljajući odlukama kupaca, istovremeno prebacujući budžet i resurse na kampanje i dodirne tačke korisničkog putovanja koje daju najbolje rezultate. (Džej Vajlder, Senior Director Product Marketing, Salesforce Datorama)